Medical taping ( bandajare neuromusculară )

Home / Medical taping ( bandajare neuromusculară )

Medical taping ( bandajare neuromusculară )

Conceptul de „medical taping” sau bandajarea neuromusculară își are originile în tapingul tradițional aplicat atleților încă din 1882, însă bazele moderne au fost puse între anii 1973-1979 de către Kenzo Kase. Față de metoda tradițională, acesta propune conservarea unui anumit grad de mobilitate a articulației, și nu imobilizarea completă ca în metoda anterioară. Pe langă elasticitate, acesta adaugă materialului utilizat și aderență la piele. Aceste mici detalii fac marea diferență între cele 2 principii terapeutice și efectele lor. Metoda a fost popularizată în întraga lume după Jocurile Olimpice de la Seul, când mai mulți atleți japonezi au susținut probele utilizând această terapie.

CARACTERISTICILE BENZILOR KINESIOLOGICE
-sunt din material textil
-elasticitate similară cu a pielii, fiind capabile întindere
-hipoalergenice- nu conțin latex
-rezistente la apă; rezistă pe tegument 3-5 zile
-ATENȚIE- nu conțin substanțe active (a nu se confunda cu plasturii cu capsaicină, mentol, etc).

EFECTE:
-reducerea durerii
-stabilizare articulară
-reducerea edemului
-facilitare sau inhibiție musculară
-îmbunătățirea propriocepției

AFECȚIUNI CE POT BENEFICIA DE MEDICAL TAPING: contracturi musculare, luxații, scolioze, dureri vertebrale, spondiloza cervicală, artroze, dureri menstruale, pareze, instabilitatea umarului, sindrom de supraspinos, tendinita mushiului biceps, sindrom de tunel carpian, leziuni ligamentare ale genunchiului, fasciita plantara etc.

CONTRAINDICAȚII: leziuni tegumentare, sensibilitate cutanată, neoplazii

Metoda este utilizată cel mai eficient împreună cu kinetoterapia, care produce o mobilizare suplimentară a fasciei, de sine stătătoare, sau ca metodă complementară.

Informații suplimentare despre modul de acțiune:

1. REDUCEREA EDEMULUI ȘI ÎMBUNĂTĂȚIREA CIRCULAȚIEI: datorită elasticității specifice a benzii, se creează un micro spațiu între stratul supferficial și cel profund al fasciei, spațiu în care se află țesut adipos, vase limfatice, de sânge și terminații nervoase. EFECT: îmbunătățirea fluxului sangvin și limfatic cu reducerea edemului. (Kase a demonstrat efectul prin efectuarea de ecografie Doppler înainte și după aplicarea de taping. Alt studiu pe 24 de pacienți cu edem al membrelor inferioare demonstrează că în grupul pe care s-a utilizat și taping, edemul s-a remis semnificativ mai rapid)

2. DIMINUAREA DURERII: se bazează pe “Teoria porții”- prin stimularea de către bandă a fibrelor nervoase Aβ aferente (de la terminațiile senzitive din piele) groase și de viteză mare, care inhibă căile de transmitere a durerii prin fibrele tip Aδ și C, subțiri și lente. De asemenea, creșterea spațiului dintre straturile fasciei duce la reducerea presiunii pe nociceptori, scăzând durerea.

3. PROMOVAREA FACILITĂRII / INHIBIȚIEI MUSCULARE: se știe deja că mobilizarea manuală a fasciei are beneficii în procesul de facilitare, tapingul fiind o metodă care sporește gradul de mobilizare (prin procesul descris mai sus). Inhibiția se produce prin influențarea aparatului Golgi care se află la joncțiunea dintre mușchi și tendon. Acesta reacționează la creșterea presiunii în tendon prin relaxarea mușchiului și excitația anagonistului său. Se poate realiza acest efect prin medical taping, cu ajutorul unor tehnici ce folosesc o intindere mai mare a benzii și pun presiune pe tendon, sau prin influențarea poziției musculare- întindere prelungită.

Preț: 30 RON/ bandajare (se pastrează 3-5 zile)    Pentru 5 sedinte: 115 RON